|  Registrace | Přihlásit pomocí Facebooku
Instalace Linuxu na PS3
Autor: michalCZ    Úterý, 17 Listopad 2009 15:35   
Popis: Jak nainstalovat Linux na PS3







Většina z vás už jistě slyšela o možnosti nainstalovat Linux do své PS3 a tím ji proměnit v plnohodnotné PC. Málokdo se však k tomuto kroku odvážil, ať už z důvodu neznalosti Linuxu, nebo ze strachu, že si svou PS3 poškodíte, ztratíte data nebo jinak znehodnotíte. Práci s Linuxem zde rozebírat nebudu, s tím vám pomůže např. Wiki.ubuntu.cz. Já Vám jen ukážu jak nainstalovat Linux do PS3 legální cestou podporovanou Sony aniž byste přišli o jakákoliv data na vašem HDD a mohli libovolně a jednoduše přepínat mezi Linuxem a XMB (menu, základní uživatelské rozhrání PS3).

Nejdříve si musíte zvolit vhodnou distribuci Linuxu. Ti z vás co nemají s Linuxem žádné zkušenosti by si jistě měli vybrat Ubuntu. Je to uživatelsky nenáročný systém, který dokáže ovládat na základní úrovni snad každý z vás. Ti, co s Linuxem dlouhodobě pracují si mohou zkrátka vybrat distribuci, která jim nejvíce sedí. Je tu však první problém, a to ten, že PS3 povolí Linuxu jen 256 mb RAM, což je přesný počet, který potřebuje Ubuntu ke svému běhu. A tak by se mohlo stát, že bude tento systém hodně pomalý, zvlášť při spuštění více aplikací najednou. Tento problém naštěstí řeší jiná distribuce nazývána Xubuntu. Je to prakticky stejný systém jako Ubuntu, jen je osekán o nějaké ty grafické efekty a nemá v sobě tolik aplikací, které si můžete ale kdykoliv stáhnout. Xubuntu potřebuje pro svůj bezproblémový chod 128MBRAM což nám zajistí svižný a bezproblémový chod celého systému.

Co budete potřebovat?

  • PlayStation 3 (stará verze PS3, nesmí být Slim)
  • Xubuntu Linux =odkaz ke stažení=
  • ImgBurner (nebo jiný program na vypálení ISO souboru)
  • USB myš (může být i bezdrátová)
  • USB klávesnice (může být i bezdrátová)
Krok 1. - Záloha

Ze všeho nejdřív doporučuji zazálohovat všechna data o které nechcete přijít, jelikož bude celý disk naformátován. XMB prostředí vám v PS3 zůstane, jelikož je uložené na vnitřní flash paměti v PS3.

a) Záloha trofejí
Najeďte do položky Trophy Collection, zmáčkněte trojúhelník a zvolte SYNC WITH SERVER, čímž nahrajete všechny trofeje na server Sony.


b) Záloha médií
Pokud máte v PS svá videa, muziku nebo obrázky musíte je zazálohovat ručně, a to tak, že si je zkopírujete na přenosné médium. Pokud máte např. hudbu seřazenou podle názvu CD do složek, museli byste každou složku kopírovat zvlášť. Doporučuji přepnout řazení na ALL, čímž vám zmizí složky a budete moci zvolit copy multiple a následně Select All. Poté až budete tyto soubory kopírovat zpátky do PS3, tak se vám obsah opět inteligentně seřadí do složek. Stejně tak to můžete udělat s obrázky a videi.

  • Záloha stažených dat z Playstation Store
Neboli co s demy a zakoupenými hrami, které máte uložené na HDD? Bez jakýchkoliv ostychů je klidně smažte. Můžete si je opět stáhnout z PS Store, když kliknete na historii stahování a pravém horním rohu.


  • Záloha uložených pozic a instalací her
K tomu nám už poslouží nástroj, který je přímo v PS3. Najeďte tedy do SETTINGS>SYSTEM SETTINGS>BACKUP UTILITY. Zde zvolte BACK UP. Pzn. Pokud máte ve své PS3 uloženo víc uživatelů, tak se vás PS zeptá jestli chcete zálohovat i jejich trofeje. Na celou zálohu budete potřebovat poměrně dost velké médium. V mém případě záloha zabírala asi 14Gb. Kolik GB budete potřebovat vám PS3 spočítá. Poté co se vám úspěšně vytvoří záloha můžete přejít k dalšímu kroku.



Krok 2. - Formátování disku

Poté co úspěšně proběhne záloha dat, se můžete pustit do naformátování disku a vytvoření oddílů. Běžte do SETTINGS>SYSTEM SETTINGS>FORMAT UTILITY. Vyjede vám tabulka, kde si můžete vybrat co chcete formátovat. Zvolte FORMAT HARDDISK. Poté se vás PS3 zeptá jak chcete rozdělit disk. Zde zvolte CUSTOM. Zde máte dvě možnosti jak rozdělit disk. Můžete zvolit 10Gb pro Linux a zbytek pro PS3, nebo 10Gb pro PS3 a zbytek pro Linux. Tato volba je velmi individuální a záleží na tom co budete používat víc. Já osobně jsem zvolil 10Gb pro Linux, protože mám v PS3 60Gb harddisk a 10 Gb na dema a instalace her je hodně málo. Poté zvolte FULL FORMAT. Quick format vám naformátuje pouze jednu část disku a to by mohlo vážně ohrozit hladký průběh instalace. Připravte se na to, že formátování disku bude trvat hodně dlouho. U 60 Gb disku zhruba 3 hodiny.


Krok 3. - Instalace

Až vám skončí formátování disku vložte do mechaniky CD s Linuxem, které jste zrovna vypálili a chvíli počkejte cca. 30 vteřin než PS3 načte všechna data z disku. Teď běžte do SETTINGS>SYSTEM SETTINGS>INSTALL OTHER OS. Tato operace zkopíruje program kboot do části hard disku, kterou jste přiřadili Linuxu. Pomocí tohoto nástroje se spuští celý systém. Kopírování může trvat max 20 vteřin. Poté co je soubor zkopírován běžte do SETTINGS>SYSTEM SETTINGS>DEFAULT SYSTEM. Zde zvolte OTHER OS. Zde si musíte nastavit rozlišení, které budete chtít používat, jelikož v systému už měnit nelze. Pokud tedy chcete změnit rozlišení napište malými písmeny "install video=ps3fb:mode:XX". Místo XX dosaďte číslo vašeho rozlišení podle následující tabulky:




Takže pokud budu chtít třeba rozlišení 1080p (jen na HDTV) napíšu následující příkaz: "install video=ps3fb:mode:37 +128". Číslo +128 nám zařídí obraz přes celou obrazovku. Někdy nemusí být napsáno. Po stisknutí ENTERU by vám měla najet instalace z CD. Pokud ne zřejmě jste zvolili špatné rozlišení. Stačí pouze restartovat konzoli a zkusit jiné. Poté už je instalace velmi jednoduchá a zvládne ji skutečně každý. Jen si dejte pozor abyste měli zapojený internet, jelikož si instalace bude stahovat data. Další problém by mohl nastat až se vás instalace zeptá kam chcete Linux uložit tak zvolte FULL DISK. Je tím myšlena ta část, kterou jste Linuxu přiřadili. Více informací o instalaci Linuxu můžete najít např. zde http://wiki.ubuntu.cz/Instalace/AlternateCD

Tím máte Instalaci Linuxu úspěšně za sebou. Až budete příště zapínat konzoli a objeví se vám toto:


Tak stiskněte ENTER a automaticky vám naběhne Linux. Pzn. Ujistěte se, že nemáte v PS3 instalační CD!!! Pokud z tohoto místa budete chtít do klasického menu PS3 (XMB) napište "game". Pokud se budete chtít dostat z Linuxu do PS3 napište do terminálu toto. "sudo boot-game-os". To vás přesměruje rovnou do prostředí PS3. Doufám, že vám tento návod pomohl. Pokud máte cokoliv na srdci k tomuto návodu, vyjádřete se v komentářích.


Zobrazení: 3963
Komentáře (154)add comment

Ghost_cz

11:49 , 20.11.2009
Ghost_cz
lol XD a v cem zpociva pointa ? nebo aspon klady ? a zapory ? A K CEMU UBEC TO ?

play3man

12:11 , 20.11.2009
play3man
Len dodam ze uz je to nejaki ten piatok co visla verzia 9.10 http://cdimage.ubuntu.com/xubu...c/release/

LordikDevil

12:35 , 20.11.2009
LordikDevil
Ghost_cz : PS3 si pozmenis na PC a PS3 zaroven. Aspon si nemusis kupovat drahe PC kvuli hram

michalCZ

12:50 , 20.11.2009
michalCZ
ano ale instalovat ti pujde pouze tato a az pak muzes updatovat protoze tohle je pro architekturu Power PC

Josephnator

13:43 , 20.11.2009
Josephnator
jediný co me sere je, že bych musel smazat tech 30 dem ... :/

JOHN CENA

14:31 , 20.11.2009
JOHN CENA
Josephnator si je stáhneš znova to není takovej problém ne?smilies/smiley.gif

michalCZ

14:42 , 20.11.2009
michalCZ
no ty je smazat nemusis ja mam pocit ze kdyz das zalohu ps3 tak se zalohujou i dema... Ja sem je v tomhle navodu smazal protoze sem chtel mit co nejmensi zalohu abyse mi to veslo na 16Gb flashku

Josephnator

14:45 , 20.11.2009
Josephnator
JOHN CENA: no jestli to je cca 10GB... uz bych nemel trpelivost asi
michalCZ: jestli by to slo, tak na to tak velkou flash nemam a po jednom demu to asi nejde co... no kouknu na to, co to udela, diky

play3man

15:32 , 20.11.2009
play3man
michal: ved ten odkaz je na power pc smilies/smiley.gif

michalCZ

16:46 , 20.11.2009
michalCZ
novejsi odkaz na Power PC sem nenasel a kdyz pouzijes tenhle tak ti to na 100% pujde... Potom jednoduse stahnes aktualizaci...otazka 10 min

paullier

17:48 , 20.11.2009
paullier
K čemu ten Linux je? Připadá mi to jako velká blbost to tam naběhnou jenom ty bílý písmenka na černym pozadí?

D@vid

18:00 , 20.11.2009

michalCZ

19:21 , 20.11.2009
michalCZ
LOl D@avidsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif Je to operacni system podobnej jako Windows akorat je zdarma a nedaji se na nem hrat hry... A pro pokrocile uzivatele naprosto skvely a uzitecny.... Napriklad kdyz sem delal tenhle navod tak sem potreboval zkonvertovat a zmensit fotky kterejch bylo asi 25. Normalne bych to musel delat rucne, ale v Linuxu jsem napsal do terminalu prikaz na dva radky a mel sem to hotovy za 2 min...Pres prikazovou radku jde prakticky cokoliv ale pokud s ni neumis muzes linux pouzivat jako klasicke Windows

a guest

19:31 , 20.11.2009
play3man
michalCZ: to "nedaji se na nem hrat hry" by som trochu inac napisal smilies/cheesy.gif

Hulvat

19:42 , 20.11.2009
Hulvat
njn , Nikdy jsem nebyl majitelem PC a asi ho potrebovat v blizke budoucnosti nebudu takze o tomhle mam strasne male podvedomi . Ale doposavad jsem myslel ze i z primo z linuxu se da pustit hra .. no tak asi ne .

Jinac z cim mam zkusenosti tak z zalohou dat , pred nejakou dobou jsem se rozhodl pro vetsi HDD , ale jedine medium ktere jsem mel doma byla gigova karta v mobilu tak jsem poridil i externi HDD 160 GB . Takze mazat dema vubec nemusite , pokud mate medium na ktere se vam to vejde jenom dobre , problem je ale v tom ze dema se vam vrati jen na tu PS3 ze ktere ste to zalohovali. To byl muj problem kdyz me moje PS3 zhebla . Nova PS3 ty dema proste ingnorovala a obnovila jen to zakladni , tedy trofeje , savy a ucty . Hudbu , fotky a videa take . Jinac nechte si to rozdeleny jak to mate , kdyz date zalohu tak vam to vrati tak jako tak a ty infomace tam zustanou . Takze staci trojuhelnnik , ctverec a mate to spet jak to bylo . Tot odeme vsjo .

michalCZ

19:56 , 20.11.2009
michalCZ
a guest: Jasnysmilies/cheesy.gif Tak jinak v operacnim systemu Linux nemuzete zapnout hrusmilies/cheesy.gif Ne ve skutecnosti tam nejake hry jsou ale to jsou hry na urovni Maria Solitarie atd... Existuji emulatory na Windows aplikace ale s tim nemam zkusenosti... Jeste bych mohl dodat ze PS3 vyuziva v Linuxu dve jadra na frekenci 3.2Ghz, coz je uz velmi dobre PC. Takze s Linuxem ze sve PS3 udelate celkem vykonne PC s bluray mechanikou. Nehlede na to ze Windows XP z Linuxu do PS3 dostanete snadno ale to uz neni legalnismilies/cheesy.gif

play3man

20:04 , 20.11.2009
play3man
michal: ja z emulatormy skusenosti mam a niektore hry tam nainstalujes a hned hras. U niektorych musis spravit male drobnosti a u dalsich potrebujes uz velke skusenosti.

michalCZ

20:07 , 20.11.2009
michalCZ
jj ale stejne se to moc asi nevyuziva.... Ten kdo chce hrat hry na PC tak Linux nepouziva...Ten se pouziva hlavne na praci atd...

play3man

20:15 , 20.11.2009
play3man
Tak urcite je kopa ludi ktory hraju hry len na linuxe. Ako zo zaciatku som rozbehal Age of empires 3 pod ubuntu. Ale potom som si dal dualboot z win ktory puzivam na hry. Ubuntu na vsetko ostatne.

Krtko

22:03 , 20.11.2009
Krtko
Je mozne prehrat na tom format mkv ? Ak ano tak by sa to oplatilo.

Goffix

23:48 , 20.11.2009
Goffix
Nechci rejpat, ale ....

1) Moc mi to neprijde jako popis instalace linuxu. Pouze priprava pred instalaci a dost podobnej navod je tu nekde v clanku na vymenu HDD.

2) Na linuxu nejdou hry (jine nez typu mario)? Emulatory win aplikaci? A jeste ne moc pouzivane? To jsou mi novinky...

3) Dve jadra jsou sice super (i kdyz se vsude mozne pise, ze by meli byt odemceny vsechnu SPU jednotky, ale sam jsem videl jen dve jadra), ale bez povoleny grafiky a vetsi ramky je to jedna velka utahana mrcha a je to opravdu jen na zakladni pouziti pro ty, kdo nemaji PC.

A ted par odpovedi:

1) Nevim jak samo se instaluje Ubuntu, ale myslim si, ze par vet minimalne o procesu instalace by neuskodili. Kdyz uz to ma byt clanek o instalaci linuxu ;-).

2) Prikladem budiz co jsem si zahral - Enemy Territory, Doom 3 a myslim, ze i Unreal Tournament... Jde o to, ze Win aplikace (i hry) proste pod jinym systemem nez Win nejedou, ale je tu i par vyjimek co nejsou Win Only a jedou pod linuxem dokonce lepe jak po win. A dale tu mame Wine (ten "emulator"), pod kterem lze jiz v dnesni dobe spustit mnoho aplikaci i her z Win. Nemusi to byt 100%, ale jede casto to jede a plno lidem staci. Jde mi o to, nerozsirovat famy, ze pod linuxem hry nejdou. Nejdou tam Win hry (bez pomocniku typu Wine). Ale linuxovy hry jdou! To je jako by si napsal, ze na PS3 nejedou hry, protoze tam nejedou hry z XBoxu ;-).

Krtko: MKV pustis, ale kvuli malemu vykonu (kvuli te zakazane grafice) ti bude vis k cemu ;-). A kdyby to tam jelo, tak pokud nemas filmy na externim disku, ale na disku PS3, tak by ti to bylo stejne k prdu, protoze z linuxu se na PS3 disk nedostanes (teda jako na tu cast, kde mas dema, apod...).

play3man

00:20 , 21.11.2009
play3man
Goffix: pekne si to napisal smilies/grin.gif Ale este dodam Wine nieje emulator smilies/tongue.gif "Wine Is Not Emulator = WINE"

michalCZ

09:30 , 21.11.2009
michalCZ
Tak zaprvy ja sem napsal ze na Linuxu sou hry ale tim sem myslel ty hry co jsou v zakladnim systemu... Pochybuju ze je nekdo bude hrat kdyz ma PS3. Mas pravdu Linux v PS3 staci jen na praci....Ale na co jinyho by si ho chtel pouzivat? Na hry??? Totalni kravina. Existuji programy pres ktere se muzes podivat na tu cast co mas prirazenou PS3 uplne bez problemu... A nic ve zlim ale tenhle navod ma byt o te priprave. Instalace Linuxu je jednoducha. A jestli nekdo v instalaci Linuxu nevi co ma napsat kdyz se ho instalace pta napr. na název pocitace tak at ho tam radsi ani nedava. Kde muze nastat problem sem zduraznil kdyby si to cetl pozorne... A pokud chces Linux v PS3 pouzivat na hry tak si kup PC za 20000 a Windows 7.

michalCZ

10:01 , 21.11.2009
michalCZ
mas to na mailu...

a guest

10:16 , 21.11.2009
Plejstik3
Přesně tak,Linux (YDL) v PlayStation 3 mám nainstalovaný pro "práci". A právě pro pracovní činnost ho ve společnosti Sony do tehdejší PS3 architektury zařadili.. Nikoliv pro hraní PC her typu Crysis smilies/wink.gif

michalCZ

11:18 , 21.11.2009
michalCZ
No na normalnim PC to jde v pohode ale u PS3 vubec netusim ale spis bych s tim nepocital.... A jestli ti jde o to ze to nemas kde vypalit tak bez treba na linux.cz a tam jim muzes napsat aby ti linux bezplatne poslali...

a guest

11:20 , 21.11.2009
matyfulda
a to hlavni co cestina de tam taky a jak?

a guest

11:28 , 21.11.2009
matyfulda
vo no je vyce tech Xubuntu 9.10 Released asi deset jaky tam dat ????

michalCZ

11:39 , 21.11.2009
michalCZ
ja ti doporucuji ten link co je v navodu... je to power PC a musi tam byt ten zavadec pro ps3... Cestinu si normalne vyberes na zacatku samotny instalace...

a guest

12:01 , 21.11.2009
matyfulda
nemam jak stahnout muzu na flesku pomoci ps3 pomos porat sem zatim neznali linuxu win .mi nedela problemi ????

michalCZ

12:40 , 21.11.2009
michalCZ
no asi budes muset nekde vypalit... nemas nejakeho kamarada co by ti to vypalil??? Urcite jo ne?... Jinak z ty flashky si myslim ze to nepujde...

play3man

18:12 , 21.11.2009
play3man
michal: je to power PC: Xubuntu 9.10 (Karmic Koala)

Mac (PowerPC) and IBM-PPC (POWER5) desktop CD
PlayStation 3 desktop CD

play3man

18:16 , 21.11.2009
play3man
A este si napisal "Je to operacni system podobnej jako Windows akorat je zdarma a nedaji se na nem hrat hry..." To bola odpoved na co je to linux vseobecne a nie linux na PS3...

Goffix

18:45 , 21.11.2009
Goffix
michalCZ: Jako by si reagoval uplne na nekoho jineho.

Ty si psal, ze na linuxu obecne nejdou hrat hry (na otazku co je linux) a pak jsi jen dodal, ze tu je par her typu mario. Ja se te jen snazil opravit tim, ze to vubec neni pravda. Ze tu je plno nadupanych her at uz ty same jako ve Win a nebo pouze pro Linux.

O hrani her pod linuxem na PS3 nepadla ani zminka. A to, ze jsem psal, ze je to jen a pouze na zakladni praci (ne jakoukoli praci) jsem psal proto (prislo mi to zrejme z toho jak jsem to napsal), ze ty jsi psal, jak je to diky dvoum pristupnym jadrum na 3,2GHz nadupany "PC". Coz take totiz neni pravda, protoze kvuli male ramce a zamknute grafice je to na sebenarocnejsi praci nepouzitelne (pokud clovek opravdu nemusi - kdyz nema PC napriklad).

Pokud se da dostat na oddil, kde ma PS3 data, tak to nevim. Ja kdyz jsem si Linux na PS3 zkousel, tak se vsude psalo, ze to nejde a i kdyby to slo, tak kvuli sifrovanemu filesystemu z toho stejne nic nedostanes. Vzhledem k tomu, ze se kolem toho psalo i to, ze by to byla dost velka dira pro crackovani her (mit pohodlny pristup k tomu oddilu), coz mi prijde mimochodem dost logicke, tak tak bych i veril, ze se k tomu oddilu opravdu nedostanes ani dnes. Ale to nevim, ja to nehledal.

"A nic ve zlim ale tenhle navod ma byt o te priprave. Instalace Linuxu je jednoducha. A jestli nekdo v instalaci Linuxu nevi co ma napsat kdyz se ho instalace pta napr. na název pocitace tak at ho tam radsi ani nedava."

Ne, nema. Titulek jasne rika, ze jde o Instalaci Linuxu a ne o pripravu na instalaci. Neni to zmineno ani v uvodu, ze by to tak melo byt.

A jinak jasne jsem psal, ze nevim jak SAMO se instaluje ubuntu, takze nevim jestli trikrat kliknes, napises nazev kompu v siti a hotovo. Ja vzdy instaloval jine distribuce a kdyz vezmu i jediny Linux primo na miru PS3 - YDL (ktery si mimochodem mohl alespon zminit), tak i ten potrebuje par zasahu od uzivatele, ze kterych by mohl byt i Win User trosku paf... A kdyz vezmes v potaz lidi co NIKDY nemeli PC - rozumnej nikdy neinstalovali ani win a ani nic jineho, tak tem muze uplne minimalni prkotina zkomplikovat zivot.

A jestli se k temto uzivatelum obracis zady, tak nechapu komu ma byt tento clanek urcen? Tem co uz si to davno zkusili (PS3 uz je venku nejakej patek, takze ten kdo chtel, tak uz tohle vyzkousel)?

Neber si to osobne, kritika muze byt prospesna, pokud ji dokazes snest. A mnoho veci se muze ostatnim osvetlit. Kdybych chtel vylozene ryt, tak te muzu jako spravny linuxak ukamenovat za milne pouzivani nazvu a slovnich spojeni ;-), ale o tom tenhle clanek neni a lidem je to fuk, takze proc to trosku nezjednodusit. Ale zase se to nesmi prehanet. Peace ;-)...

Goffix

18:47 , 21.11.2009
Goffix
kua ja toho napsal :-)...

a guest: Sony nikam Linux nezarazovali. Sony umoznilo uzivatelum nainstalovat na PS3 libovolny system. Ktery, to uz zalezi na nich. YDL nema se Sony nic spolecneho (teda aspon co ja vim).

play3man

18:58 , 21.11.2009
play3man
Goffix: Zase pekne napisane smilies/cheesy.gif Ja uz ubuntu pouzivam vyse roka smilies/cheesy.gif Len pred par tyzdnami som si kvoly jednej hre dal dualboot z XP-ckom kvoly jednej hre (ktora sa da po par krokoch nainstalovat aj na Ubuntu...)

Goffix

19:19 , 21.11.2009
Goffix
play3man: No ocividne, ne kazdy si to mysli. To ja cca pred rokem a pul zrusil dual boot, kdyz jsem zjistil, ze win k nicemu nepotrebuju :-). Na hry uz mam rok PS3 a ted uz vubec na nic win nepotrebuju ;-).

michalCZ

19:26 , 21.11.2009
michalCZ
Tak dal sem tam odkaz na wiki.ubuntu na samotnou instalaci. Myslim si ze na tuhle stranku kazdy stejne zavita a tam je navod podany naprosto nejlepe. Proc budu psat navod na samotnou instalaci, kdyz je tak paradne podany uz jinde? Ja sem mel napad napsat tenhle clanek, protoze sem nikde nenasel poradnej ceskej navod jak hodit do ps3 Linux. Myslim si ze sem to v tomhle clanku splnil...A kdybych tu mel popisovat celou instalaci bylo by to stejne jeste na jeden clanek. Mas pravdu YDL jsem mohl zminit, ale nechtel jsem se dostat do situace abych psal nepravdive info kdyz jsem YDL nezkousel...

play3man

19:51 , 21.11.2009
play3man
Goffix: No aj ja mam na hranie len PS3. Tiez som mal dualboot a potom zrusil. Ale uz som bol bez mojej oblubenej hry skoro rok a nevidrzal som to a bohuzial musel som tam dat aj win... Je to hra len na PC keby bola na PS3 tak sa na win zvysoka vis.... smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif No je to age of empires 3...

michalCZ

12:42 , 22.11.2009
michalCZ
kdyz to stahnes pres odkaz co je tady v navodu tak to staci jenom vypalit.... je to uplne nejjednodussi

a guest

14:46 , 22.11.2009
matyfulda
ja ti verim a udelam to tak s linuxem nemam apsolutne skusenostsmilies/cheesy.gif

Ballin

15:58 , 28.11.2009
Ballin
supeer navod diks a 1. aky je rozdiel medzi tymi linuxmi ?? xubunutu ubnutu goubnutu a co ja viem ??? 2. tento ma len 600mb ako vidim a ja som pred rokom instaloval yellow dog (mimochodom uplne onicom smilies/cheesy.gif) a ten mal 3gb tusim ?? ako to ? 3. ked mam 250gb hdd vnutri tak to budem cakat jeden den na format ? smilies/cheesy.gif diky ked niekto odpovie smilies/smiley.gif

Goffix

17:10 , 28.11.2009
Goffix
Format neni nutne davat plny... vzdycky formatuju rychle a vse v poradku.... Jeste jsem nikde necetl, ze by to nekdo doporucoval... Rozdil v distribucich *buntu je, ze maji jine vychozi graficke rozhrani... Mozna jeste neco vic, ale tohle je hlavni rozdil co vim...

YDL je o nicem? Tak proc chces ubuntu? Myslis, ze tam bude neco vic? :-)... Vsechno spada pod "linux" a tak muzes mit v kazdem to same... pokud ti neco v YDL chybelo, tak v Ubuntu to nebude lepsi... A vzhledem k tomu, ze YDL je hlavni podporovana distribuce pro PS3, tak muzes u Ubuntu ocekavat tak akorat vetsi problemy s necim... Rozdil ve velikosti neres... Dnesni moderni distribuce maji vetsinou tak 100MB a zbytek si dle potreby stahnes za behu z netu... velikost instalacky je zavisla na tom, co na ni je... al jak pisu... lepsi je co nejmensi a zbytek z netu...

Ballin

16:53 , 01.12.2009
Ballin
thanks skusim mozno ked kupim externe HDD lebo tam mam toho kopu.... ale inac to s tymi DEMA-mi to je dost blbe ze ked mas dema tak ich nemusis zalohovat lebo mozes stiahnut ale zatial nemam ani ten 20m lan kabel (to myslim vazne !) tak to stahovanie je katastofen smilies/cheesy.gif a v YDL neslo pripojit WLAN siet ! len cez kabel

play3man

01:55 , 27.12.2009
play3man
Takze takto. Je Ubuntu,Kubuntu,Xubuntu. Ubuntu ma zakladne graficke rozhranie Gnome. Kubuntu ma zakladne KDE. Do kazdeho sa da dodatocne nainstalovat aj Gnome a aj KDE. Xubuntu je robeny na PC ktore nieje vykonne alebo teda pre PC ktore su dost stare. Xubuntu potrebuje pamat ram 128 mb a Ubuntu alebo Kubuntu 256.

play3man

01:57 , 27.12.2009
play3man
A este dodam ze s linuxom robim stale. Teda pouzivam na vsetko linux. Okrem jednej hry Age of Empires 3

play3man

02:01 , 27.12.2009
play3man
Goffix: dovol sa my zasmiat smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif "YDL je o nicem? Tak proc chces ubuntu? Myslis, ze tam bude neco vic? :-)... Vsechno spada pod "linux" a tak muzes mit v kazdem to same..." Si si tym tak isty? smilies/cheesy.gif Urcite na YDL nemozes mat toho tolko ako pod ubuntu. YDL je stavany na PS3. Ale nijako som to nepocitil. Proste ubuntu a YDL slapal na PS3 uplne rovnako.

Playstation3

15:18 , 29.12.2009
Playstation3
A naco je vubec ten linux muzu tam treba pustit call of duty modern waren 2 ja to moc nechapu na co je ten linux

michalCZ

15:25 , 29.12.2009
michalCZ
Linux je operacni system jako je treba Windows. A normalni PC hry na tom nespustis... Ano nektery jdou pres emulator ale k cemu by si chtel hrat PC hry kdyz mas PS3 ze? A linux je spise pro pokrocily PC uzivatele a ne na hry

Nia

14:33 , 12.01.2010
Nia
zdar draci pri vypalovani mi to v 97 % selze proste se mi ten linux nevypali na CD

michalCZ

14:48 , 12.01.2010
michalCZ
tak zkus na DVDsmilies/cheesy.gif nevim treba je ten link obnovenej a je treba vetsi nez 700MB. co ti to pise?

...

17:00 , 24.01.2010
matyfulda
ahoj tak sem ten linuxu do ps3 dal chtel jsem to zaktualizovat ale piset základní mechanismus povolení sudo neumožňuje spouštět tento program. kontaktovat správce systému .porat diky moc matyfulda

michalCZ

17:02 , 24.01.2010
michalCZ
A to si to chtel aktualizovat primo jak ti to vyjede z listy nebo nekde mimo?

matyfulda

18:19 , 24.01.2010
matyfulda
nejdemi avi . a chtel jsem dat akualizaci v nasrojich na a nejdeto jak se to dela diky

michalCZ

14:59 , 27.01.2010
michalCZ
v aplikacich si stahni VLC player, ten prehraje vse.

...

17:10 , 28.01.2010
matyfulda
prosimte moc nemohu pode tveho navodu zmenit nastaveni rozliseni tv video instal vubec mi to nejde napis presne co tam napsat mam hd redi dekuji moc

michalCZ

17:28 , 28.01.2010
michalCZ
ahoj, musis napsat ten radek viz. tabulka podle toho jake chces rozliseni napr. pro 720p napis video=ps3fb:mode:35 nebo 40. Pokud by si tam mel pruhy tak napises "video=ps3fb:mode:40 +128" pro fullscreen

...

17:44 , 28.01.2010
matyfulda
skusim diky

...

17:56 , 28.01.2010
matyfulda
prosimte me to nejde asi to pisu na spatnem iste porat diky

michalCZ

18:14 , 28.01.2010
michalCZ
sorry musi to byt install video=ps3fb:mode:40 nebo 35. Musis to napsat v ty uvitaci obrazovce jak je nahore vlevo ten tucnak. posledni obrazek v navodu

matyfulda

19:07 , 28.01.2010
matyfulda
to jsem taky psal a nic to nezmeni co stim

matessss01

09:56 , 29.01.2010
matessss01
cus chci se jen zeptat kdyz me nabehne ten linux tak jak se pak prepnu do menu ps3 a da se pak nejak jednoduse odinstalovat

michalCZ

09:59 , 29.01.2010
michalCZ
primo z linuxu se dostanes do PS3 tak ze spustis terminal a do nej napises sudo boot-game-os
Sudo znaci prava takze to po tobe bude chtit heslo. Odinstalovat se da formatem diskusmilies/smiley.gif Takze si kdyztak zazalohuj data

matessss01

10:02 , 29.01.2010
matessss01
jasny dik moc jinak nez prez ten terminal to nejde

jan.zelenka12

11:23 , 29.01.2010
jan.zelenka12
ahoj, vše ok, ale já debil jsem dal linux jako default, a nenastavil jsem si ani jméno ani heslo a jsem uvězněn v boot černým pozadí.
Když dám do toho boot "game"
napíše mi to: (cituji)

ps3flash sb_3: ps3flash_read_write_sectors:48 : read failed 0x2050000
os_area_header_read:61: read error smilies/shocked.gifs_area_header.
input/otput error
main:611smilies/shocked.gifs_area_read_hp error
ERROR:can´t change goot flag
Kboot:

play3man

12:09 , 29.01.2010
play3man
skús

ps3-boot-game-os
alebo
boot-game-os

jan.zelenka12

12:54 , 29.01.2010
jan.zelenka12
naběhlo mi menu description
a pak option
h
n
p

h- napíše mi to nějaký mail
n-nic
h-vypne se to

jan.zelenka12

12:56 , 29.01.2010
jan.zelenka12
naběhlo mi menu description
a pak option
h
n
p

h- napíše mi to nějaký mail
n-nic
h-vypne se to

ale to co píšeš mi napíše:
(první) ps3 not found
(druhý) boot not found

jsem v boot pozadí a tak nějak jsem si hrál s HDD
a teď tam mám jenom linux.
nic víc.
A když tam dám flashku s update PS3 software, nečte to.

...

17:37 , 30.01.2010
matyfulda
prosimte porat jak na tuhle verzi 9 04 dostanu skype

play3man

18:11 , 30.01.2010

play3man

18:13 , 30.01.2010
play3man
jan skús tie príkazy cez spustený linux vložiť do terminálu so sudo teda

sudo ps3-boot-game-os
sudo boot-game-os

alebo aj to čo si dával ako prvé

matyfulda

22:48 , 30.01.2010
matyfulda
smilies/smiley.giftosi hodni ale ja netusim jak ten skaype nainstalovat

play3man

13:25 , 31.01.2010
play3man
klikni naň a otvorí sa súbor. Hore dáš nainštalovať a zadáš heslo ktoré si dával pri inštalácií. a nájdeš ho v aplikácie - internet - skype

...

18:25 , 10.02.2010
matyfulda
ahoj us linux sem roschodil skype nejde a player 10 pro strymovane vydea taky nejdou co stim piseto kdiz chci stahnout neznami sour nebo chyba architektura "383" jak to obejit nebo jaky jini balicek aby aston mi sla nova .cz na netu srymovana vydea diky za radu ????

Playstation3

19:34 , 10.02.2010
Playstation3
...=asi htel napsat nevim jestli se mi to povede(Ahoj už jsem linux rozhodil a skype nejde ani player 10 nejde streem vydea taky nejdou co stim když chci stahnout neznámi složku nebo neco napíšeto chyba architektury 383 jak to obejit aby aspon jini balíček nebo aby tam šla nova.cz

...

04:47 , 11.02.2010
matyfulda
poradit neumite tak jen zesmesnujete jste chudaci ???????

michalCZ

09:36 , 11.02.2010
michalCZ
Prosim vas prestante se tady urazet... Pokud nemate nejakou odpoved na otazku tak sem nepiste

...

15:44 , 11.02.2010
matyfulda
ahoj michalCZ nevis jak na to playre jak naistalovat diky

Playstation3

16:23 , 11.02.2010
Playstation3
...=ja te nehtel zesmesnit ale opravil jsem to (urcite blbe)

...

17:26 , 11.02.2010
matyfulda
jasne tak tet porat a neopravuj jinak nepis moc diky

...

17:56 , 11.02.2010
play3man
Tak to že ti to píše chybu.. s tým nič nenarobíš. PS3 má architektúru powerpc. A väčšina balíčkov je 32bit. Niektoré sú aj 64bit ale balíčkov (programov) s architektúrou powerpc je strašne málo. A s tým sa nič nedá robiť... Jedine nájsť balíček pre powerpc.

...

05:09 , 12.02.2010
matyfulda
diky taky jsem si to myslel neva i tak je tam dost moznosti viuziti

michalCZ

07:47 , 12.02.2010
michalCZ
Ahoj, jak rika... vsechno je o tom ze je to architektura Power PC. Stejne tak je to i s Flash playerem

...

15:03 , 12.02.2010
matyfulda
nevis o nake nahrade o balicku co to nahradi nazev diky i ten skype ma stejni problem

michalCZ

15:08 , 12.02.2010
michalCZ
to fakt nevimsmilies/sad.gif

lumir19933

18:36 , 13.02.2010
lumir19933
mam stejny problem jako uzivatel jan zelenka12
potřebuju to rozchodit.
kdyz jsem dokoncil instalaci. vše jsem udelal spravně, poslední krok jak mám zmacknout ten enter tak to nic neudelalo.
potom jsem se v tom nejak rejpal: zkoušel jsem tam dat cd znovu atd. ale najednou se mi to uplne pokaklo. nevim co s tim..pls poradte

moc diky předem

matyfulda

07:41 , 14.02.2010
matyfulda
ahoj us to na ps3 testuji 1 mesic a na ps3 se to moc dobre nechova jak na pc,nake veci sou tu dobre nahravani filmu ale player 10 tam nedostanes a to je to nejdulezitejsi skoda ,nevi nekdo nazev balicku na upravu fotek co stoji zato diky

matyfulda

07:49 , 14.02.2010
matyfulda
jestli te to drzi v cernem pozadi jak nacitas linux staci dri zapinani ps3 drzet zapinani dele 3 krat pipne a restartuje se ps3 a vratise spet.

michalCZ

09:28 , 14.02.2010
michalCZ
ahoj na video si stahni vlc player, ten jede bez problemu, na upravu fotek pouzij gimp. mam za to ze je uz v zakladu xubuntu...

Goffix

11:20 , 14.02.2010
Goffix
matyfulda: Playerem 10 asi myslis WMP 10 ne? Tak ten ti tam nepojede urcite, kdyz je pro Windows ;-). Tady mas mnohem lepsi alternativy, jako treba mplayer, xine a nebo vyse zminovane VLC. Ale nevim jak moc jsou tyhle softy funkcni na PS3. Ale pokud je rozjedes, tak budes spokojen...

...

15:45 , 14.02.2010
play3man
goffix on mysli adobe flash player 10.... Jedine co ma napada je skusit skompilovat neoficialne balicky na flash video. Teraz na konci aprila/4 - mesiac vide ubuntu 10.04 lucid lynx. Tak si potom hodim do ps3 xubuntu 10.04 a otestujem vam to ci sa to da aj nejak inac.

matyfulda

20:28 , 15.02.2010
matyfulda
ahoj proste na linuxu novu a jine sranky postavene na adobe flash player 10.neroschodim furt to pise jaunty partner neva ma nekdo naky napad jak nato ???

matyfulda

20:33 , 15.02.2010
matyfulda
michalCZ vlc playerno ma nake problemi delaji se zelene svysle pruhy pri prehravani ???

lumir19933

17:28 , 16.02.2010
lumir19933
parada nastesti to pomohlo. ted to zase šlape. jdu na tu instalaci znovu. použiju tenhle OS: http://cdimage.ubuntu.com/xubu...pc+ps3.iso

myslite že to s timhle OS pujde?
diky

matyfulda

18:57 , 16.02.2010
matyfulda
nedelej si nake iluze o linusu na ps3 vecinou ty balicky moc neslapou a to jsem to skusel vse peclive je tu si nanic operacni pamet ,ale je to take spestreni ja tu stahuji z ulozto a to tu slape super inak , jsem zistil ze vse jede jen pres balicky ?????

matyfulda

19:15 , 16.02.2010
matyfulda
a skousel jsem ubuntu 9.04 na pisi je to uplne onecem jinem player 10 de skype de na ps3 ani za boha nic 383 ahytektura

lumir19933

20:48 , 16.02.2010
lumir19933
mam dalsi problem
Dokončil jsem instalaci OS, normalne se přihlasil. jenomže nejsem administrator. nedovoli my to jit do systemu atd. Při instalaci jsem na vyber mezi adminem neměl. čim to je a jak to mam napravit
diky předem všemsmilies/smiley.gif

matyfulda

04:43 , 17.02.2010
matyfulda
ahoj mel jsem stejni problem jak zadas cheslo tak povolit pak je dalsi tabulka po heslech tam dej ne ????musis znovu intalovat ????????

play3man

12:58 , 17.02.2010
play3man
ehm... lumir: musíš (keď bežźiš cez terminál dať pred príkaz sudo). Alebo si stiahnut pre úpravy systému napr. gnome-gommander. A dať otvoriť ako root.

matyfulda

19:40 , 17.02.2010
matyfulda
kuci je tu neko co tomu vazne rozumi da se nejak abych mohl koukat na online filmy na ps3 pres ten linux jak to udelat na mega vydeo treba diky moc ??????????

PS3manKL

02:43 , 19.02.2010
PS3manKL
dejme tomu že nekdo teda nemá PC ale většina lidí (aspoň podle mě) má aspoň laptop a na hraní her ma PS3 ja osobne bych možnost nainstalovat na PS3 jinej system využil jen tak a to bez urážky že bych tam nainstaloval přez linuxe windows XP dejme tomu a hrál na nich hry "zadarmo" tak se chci drze zeptat jen abych mel jasno když tohle udělám tak mi to stejne nepude že ? kvuli tomu ze ramka je blokla na 250 a grafika je blokla uplne...takze k cemu to lastne je ? smilies/cheesy.gif fakt jen pro lidi ktery maj na PS3 za 8 a nemaj na laptop za 3 ? pride mi to nelogicky... jinak návody hezký skusil sem všechny krom toho linuxu teda smilies/smiley.gif

matyfulda

04:05 , 19.02.2010
matyfulda
ja to skousim jen stoho duvodu ze se rad vnecem stouram

tomaskalecky

06:08 , 19.02.2010
tomaskalecky
videa na MV jdou spoustet i ve Ps3 browseru

matyfulda

14:54 , 19.02.2010
matyfulda
bohuzel je to tak a nic stim nenadelam jo

Goffix

15:44 , 19.02.2010
Goffix
PS3manKL:
Da se rici, ze to tak je... Ti co nemaji a nechteji kupovat komp, tak maji moznost pouzit linux, na kterem se v PS3 da bezna prace normalne provozovat. Sony schvalne zamklo ty kusy HW, aby to neslo pouzit na hry.

Take to ovsem mohou levne vyuzit lide, kteri si chteji osahat jinou architekturu nez je bezne dostupna = programatori.

Navic treba uz existuje encoder pro PS3, ktery vyuziva prave teto featury (instalace OS) v kombinaci s vykonem PS3. Staci pichnout flashku do PS3, nabutovat Linucha a pres Win si v prilozenem softu naklikas co chces enkodovat a on to posle na PS3. Rychlost je husta... Dokaze to enkodovat temer realtime FullHD videa.

Goffix

15:45 , 19.02.2010
Goffix
matyfulda:

Mozna by tu byl jeden zpusob jak v linuxu rozjet flash. Mozna dva. Ale nechtel jsem to tady psat, protoze je to uz trosku hardcore a sam jsem to nezkousel. Jestli se rad v necem stouras, tak hledej klicove slovo "qemu". Myslenka je ta, ze pres Qemu lze pouzivat software, ktery vyzaduje jinou architekturu. V tomto pripade Adobe Flash potrebuje x86. Takze kdyby si ho tam dostal a nainstalil x86 verzi firefoxu i flash pluginu (plus vsechny mozny knihovny), tak by to teoreticky melo jet. Ale nevim jak by to dopadlo rychlostne. I kdyz Qemu je pry docela svizny.

Jinak jeste jede zpusob me napada. Nainstalit si pres Qemu celej system x86 (windows, linux) a v nem uz to rozjedes snadno. Qemu totiz umi i virtualizovat cely systemy.

Pak jsem jeste narazil na kombinaci "qemu" s "nspluginwrapper", ale to mi prijde uz moc velka oklika. Ale asi by to melo jet taky.

matyfulda

21:09 , 19.02.2010
matyfulda
nato nemam znalosti ani skype jsem nerozjelsmilies/grin.gif

matyfulda

15:35 , 20.02.2010
matyfulda
tak jsem to roschodyl pres jeden balicek ale apstinece grafiky je strasna jedeto na 10% este nejak ten skype

matyfulda

18:33 , 23.02.2010
matyfulda
ahoj dejte sem link na ubuntu 8.10 pro ps3 diky moc ???

patrik15

15:05 , 24.02.2010
patrik15
zdravím.potřeboval bych pomoct.nainstaloval sem si ubuntu ale žádné programy jako třeba flash nebo tak mi nainstalovat nejde.když to stáhnu a rozkliknu tak mi vyjede nějaká chyba.co s tím,,,prosím poraďte

Goffix

15:55 , 24.02.2010
Goffix
patrik15: Co takhle si precist tuhle diskusi, nez zacnes pokladat znovu ty same dotazy co ostatni?

matyfulda

19:07 , 24.02.2010
matyfulda
tak jinak de na ubuntu 9.04 pouzit dvd vipalovacku externi a jakou a pres jaky program diky za odpoved

play3man

19:18 , 24.02.2010
play3man
mala by ísť. A napr. cez Brasero. Je v základe

patrik15

19:32 , 24.02.2010
patrik15
ono mi to píše tohle (cituji):
[/home/patrik/Plocha/install_centrum_cz_icq7.exe]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/patrik/Plocha/install_centrum_cz_icq7.exe or
/home/patrik/Plocha/install_centrum_cz_icq7.exe.zip, and cannot find /home/patrik/Plocha/install_centrum_cz_icq7.exe.ZIP, period.

co s tím,,,prosím poraďte,,,

patrik15

19:32 , 24.02.2010
patrik15
nějaké takovéhle blbosti mi to píše u všeho co pustím,,,,,

play3man

19:36 , 24.02.2010
play3man
chlape tam nespustíš súbory .exe. Tie sú pre windows. Na ubunte spustíš súbory tipu .deb. Alebo pre pokročilých .tar.gz, tar.bz2 atď

matyfulda

20:08 , 24.02.2010
matyfulda
jaky tip te vitalovacky pouzit kuli instalaci

patrik15

20:17 , 24.02.2010
patrik15
a v Yellow Dog Linuxu by to šlo?

...

20:29 , 24.02.2010
play3man
v žiadnom linuxe nespustíś s plnou podporou win aplikácie

Goffix

20:30 , 24.02.2010
Goffix
patrik15: Linux neni Windows... na exe soubory zapomen... vse musis hnat pres balicky... ICQ je po linuxem plno... a urcite uz je mas i v zakladu nainstalovany...

patrik15

20:40 , 24.02.2010
patrik15
já se totiž v Linuxu vůbec nevyznám.sehnal sem si ho hlavně kvůli internetu a čekal sem že tam pojedou i klienty na chat.já totiž s linuxem absolutně neumím.

patrik15

20:46 , 24.02.2010
patrik15
které soubory v Linuxu vůbec jedou,,,jen ať vím

Goffix

20:52 , 24.02.2010
Goffix
Hele, pokud nevis o linuxu vubec nic, tak si prve neco precti... na netu mas plno uvodu do linuxu... takhle se nikam nedohrabes.... Staci opravdu zaklady...

Linux je proste hodne jinej nez Windows a na plno veci musis nahlizet jinak... Napriklad na tvou posledni otazku ti lze odpovedet leda tak kterekoli, ktere jsou laicky receno delane pro linux ;-)... Tam neni pripona jako ve Win, jak by si to poznal... tam staci mit birnarni soubor (ktery je vytvoren pro linux) a tomu kdyz das spustitelny pravo, tak se spusti ;-).. zmatek co? :-).. Fakt si musis sam neco nastudovat, takhle by si se tu ptal donekonecna...

Klientu na chat tam mas tisice... nektere jsou stejne jako ve win (multiplatformni) - Sim, Psi, ... a nektere jsou jen pro linux... Tady mas mensi seznam - http://www.abclinuxu.cz/software/internet/im

Jinak na tomhle webu jsou urcite clanky na tema zaklady linuxu... takze tam bych zacal...

patrik15

20:58 , 24.02.2010
patrik15
ještě pro mě nikdo neobjetoval takovou slohovku smilies/cheesy.gif .děkuju ;-)

patrik15

21:00 , 24.02.2010
patrik15
myslíte že to zvládne nastudovat 14-ti letý typek?

Goffix

21:14 , 24.02.2010
Goffix
Urcite... pokud o to fakt mas zajem, umis aspon neco o pocitacich obecne a orientujes se alespon ve Windows, tak mas velkou sanci ;-)... Fakt staci jen zaklady, aby si vedel o co go a ze nemas hledat exe soubory :-)...

Pro tve potreby bude mozna stacit, pokud se naucis principy a pouziti balickovaciho systemu. Ale pozor.. kazdy linux ma jiny... v YDL je YUM, ale je tam i nejaka graficka nadstavba "Package Manager" v Menu --> Applications --> System Tools --> Add/Remove Software. Teda aspon to pisou na netu ;-)...

Hodne stesti... ;-)

patrik15

21:14 , 24.02.2010
patrik15
ale zajímalo by mě kde se tam vůbec píšou ty příkazy,,,,,

Goffix

21:19 , 24.02.2010
Goffix
Na ty kasli... k beznymu pouzivani jako jsi psal (internet, icq) je vubec nepotrebujes... ale jinak kdyz to budes potrebovat, tak hledej nejakej terminal (xterm, konsole, ....).

Beztak verim, ze vse co chces uz mas nainstalovany v zakladu... projdi menu a uvidis sam..

dneska koncim... studuj ;-)..

patrik15

21:31 , 24.02.2010
patrik15
jojo už si udělal pro někoho koho ani neznáš dost.děkuju,vážím si toho.měj se ;-)

matyfulda

04:09 , 25.02.2010
matyfulda
prosimte a co ta dvd vipalovacka jakou pouzit Goffix dik

Goffix

06:17 , 25.02.2010
Goffix
patrik15: Od toho tu jsou diskuse... kdyz vim, tak rad pomuzu...

matyfulda: S externima vypalovackama v linuxu zkusenosti nemam... Ale rekl bych, ze by s tim nemel byt problem.. Pripojis a uvidis pokud to nejakej soft najde... S ovladacema se pod linuxem trapit nemusis...

Pokud ji jeste nemas a chces ji teprve koupit, tak to nevim... radsi bych si ji jen od nekoho vypujcil na zkousku... Pokud chces kupovat naslepo, tak muzes mrknout sem - http://www.abclinuxu.cz/hardwa...iky/dvd-rw - par jich tam je... Ale jestli to pojede i bez problemu v PS3 to fakt netusim... Doufej, ze jo...

...

17:11 , 25.02.2010
play3man
Goffix: trošku si pletieš Add/remove (teraz už Centrum softvéru Ubuntu) so Synaptic - správca balíkov. Linux (teraz Ubuntu 9.10) používam na ostro už 1,5 roka a môže povedať že som viac pokročilý.

Goffix

18:07 , 25.02.2010
Goffix
Nejak nechapu na co presne narazis? Nevim presne jak to chodi v ubuntu, ale to co jsem si ted nasel na netu, tak to vypada, ze Centrum softwaru a Synaptic je take defakto to same. Oboje je spravce balicku. Synaptic je jen pokrocilejsi a ma vice moznosti.

A ja tu psal patrikovi o YDL. Sice jsem ho uz dost dlouho nezapl, ale tady ( http://www.yellowdoglinux.com/resources/ ) jasne pisou to co jsem psal.

Jestli jsi uz zabehnuty v linuxu jak pises, tak by si mel vedet, ze kazda distribuce si resi spravu software jinak a ma take vlastni klikaci nastroje na spravu aplikaci. Takze v Ubuntu treba je Centrum softwaru malinko neco jinyho nez Add/Remove v YDL. Fakt nevim... Ja pouzivim linux uz cca 8 let a na klikaci distribuce jsem nikdy nejak nebyl, takze tyhle softy jdou tak nejak mimo me. Jen jsem nechtel Patrika uvrtavat do neceho slozitejsiho, takze pro jeho potreby to urcite bude stacit.

Jestli mluvim uplne o necem jinem, nez ty, tak sorry... Ale fakt jsem tu narazku nepochopil ;-)...

...

18:25 , 25.02.2010
play3man
Goffix: synaptic a centrum softvéru sú rozdielne. A to v tom že v synapticu je toho viacej ako v Centre softvéru. A to o tých distribúciach. Samozrejme viem že každý to má ináč. Ale nieje v tom veľký rozdiel. Len napr. ubuntu, debian majú balíčky .deb ale YDL, fedora, mandriva atď. majú .rpm. Ale prakticky na väčšine to ide s príkazom
"sudo apt-get install názov balíka" na niektorých distribúciach môžu byť drobné zmeny. napr v Ubunte sa na editovanie používa sudo gedit, sudo nano a podobné v v kubuntu (grafické prostredie KDE) má namiesto sudo drobnú zmenu - gksudo.

Goffix

18:58 , 25.02.2010
Goffix
No a nenapsal ja jsem v poslednim prispevku to same? :-)... Jako myslim to o tech softwarech na balicky...

Jinak nechci se te nejak dotknout, ale kdyby si nenapsal, ze delas s linuxem rok a pul, tak bych tomu neveril. A nebo jen podivne formulujes vety, ale zni mi to, jako ze pouzivas na editaci cehokoli sudo a pritom ani nevis co to presne dela.

A rozhodne bych nerekl, ze pres APT lze instalovat balicky vsude. APT je primarne zalezitost debianich distribuci a v minulost do nej byla pridana i podpora RPM. I kdyz se to muze zdat, tak DEB a RPM balicky nejsou vsude.

Jo a porad nechapu co si tim vsim chtel vlastne rict. Byla spatna rada rict patrikovi at se porozhledne nekde v menu po Add/Remove a nainstaluje co potrebuje?

...

19:04 , 25.02.2010
play3man
heh smilies/cheesy.gif sudo je len na pridelenie administrátorských (root) práv smilies/cheesy.gif napríklad pri zásahu do systému. Alebo sudo -i ta prepne pod root a tým pádom už ďalej zadávať nemusíš (do zatvorenia terminálu).

A toto:

"A rozhodne bych nerekl, ze pres APT lze instalovat balicky vsude. APT je primarne zalezitost debianich distribuci a v minulost do nej byla pridana i podpora RPM. I kdyz se to muze zdat, tak DEB a RPM balicky nejsou vsude. "

Som napísal aj ja vyššie len ináč.

Goffix

19:12 , 25.02.2010
Goffix
No mne to vsechno vysvetlovat nemusis ;-)... Jak jsem jiz psal, tak porad nevim o co ti go? ;-)

play3man

19:27 , 25.02.2010
play3man
Na ten Add/remove som reagoval keď si si nevšimol smilies/grin.gif

djlobo

21:26 , 10.03.2010
djlobo
cest soudruzi, mam mensi problem,asi na treti pokus se mi podarilo nainstalovat konecne ubuntu 9.10, ale nedari se spustit, pise mi to nejakou chybu ze nenaslo /dev/pts nevi nekdo co s tim?

michalCZ

08:34 , 11.03.2010
michalCZ
Ahoj to nevim, my davame linux na ps3 takze tady odbornejch linuxaku moc nenajdes. Zkus se zeptat na linuxovejch forech.

djlobo

10:42 , 11.03.2010
djlobo
ja ho samozrejme taky instaloval na ps3, na kompu uz to samozrejme mam zmaknuty a s linuxem pracuju uz asi 7let ale spis me zajimalo jestli se nekdo nesetkal s podobnym problemem prave na PS3

djlobo

19:23 , 11.03.2010
djlobo
tak vyreseno, zkusil jsem opensuse a jede jak vino, ale je to teda brzda. kazdopadne ma vyborne udelany bootloader, clovek si sipkama nebo mysi vybere pri startu jestli chce xmb nebo linux fajnova zalezitost, ted musim ten system jeste ocesat at to neni tak zhnile.

...

09:29 , 12.03.2010
patrik15
zdravím.prosím vás,když napíšu do terminálu game,nechce se mi to vrátit do XMB.prosím poraďte.nejede mi vůbec nic.ani samotný linux se mi nechce rozjet.chcu ho dát úplně PRYČ a nevím jak když se mi nejde dál dostat než je ta obrazovka kde sou ti dva skur** kačeři.prosím poraďte.PROSÍM,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

patrik15

09:54 , 12.03.2010
patrik15
ať udělám co udělám tak se mi to sekne a napíše mi to jako že sem odpojil klávesnici a myš z USB a nejde s tím vůbec nic dělat,,,,sem totálně v prdeli z toho,,,,prosím poraďte mi,,,,smilies/sad.gifsmilies/sad.gifsmilies/sad.gifsmilies/sad.gifsmilies/cry.gifsmilies/cry.gifsmilies/cry.gif

michalCZ

11:57 , 12.03.2010
michalCZ
Ahoj tak odpoved ... : To co popisujes je startovaci obrazovka ne terminal. pokud nefunguje game tak zkus napsat startx nebo linux a mel by se ti spustit linux a z nej se do ps3 dostanes pres prikaz v terminalu sudo boot-game-os. Jinak pokud se chces dostat do klasickyho XMB ze startupu tak vypni konzoli a zapni ji tak ze budes drzet tlacitko pro zapnuti tusim 7 sekund nez dvakrat pipne...

patrik15

17:15 , 12.03.2010
patrik15
děkuji,funguje to :-) (PSsmilies/shocked.gifmlouvám se že sem řekl terminál.neumím s linuxem a ani nevím co je co,,, :-))

Slug-CZ

23:31 , 21.04.2010
Slug-CZ
Zdravím,
mám nainstalovanej Xubunu v9.10. Jenže nevím jak dál. Konkrétně se mi objeví startovací obrazovka s 2 tučňákama s nápisem kboot: naprosto ten samý poslední obr. co je v návodu.
Od této chvíle se dále do linuxu (grafického rozhraní) nedostanu. Zkoušel jsem ENTR příkaz startx ale bez úspěchu.smilies/cry.gif

Red

23:39 , 21.04.2010
Red
No problém je v tom, že vyšel patch, kterej ruší podporu Linuxu...

Slug-CZ

23:56 , 21.04.2010
Slug-CZ
To je sice fakt jenže já mám stále fw 3.15, takže se mě to zatím netýká. Nicméně bych tu ani jinak nepsal žádost o radu jak sis mohl povšimnout.

Napsat komentář
Pro psaní komentářů musíte být přihlášení.

busy